dulu.

Pershbtn snggh menynangkn..
Tag trasa sdh brthun tahun,Aq brjaland brsma tman..
Pngalamand tiada tara dr TK smpai kls 3 SMA skrg..
Masa"dmana aku brjaya
hdup brasaskn suka dan duka..
Kata slank:terlalu manis untuk dlupakn.
Ruth sahanaya blang:terlalu sedihh dkenangkan.,
ingn kucrtakan smua pnglman in,
ingn qu bgikan kpd kaliaan smw. .
Krn aq ingn kliyan tau bkan kaliyn sj yg punyh shbt..Tp aku jg!
Aku punyh shbt yg snantiasa mnemaniqu mngejr bntang..
Dia menManiqu saad qu trjatuh. .
Mnangs ksktan,
it yg mmbuatqu takJub pdanyh.,

*aku punyh banyg tmand yg tag kn bsa qlupa wjahny.
Temand yg mau brtkar mknan pdaqu pertma kali swaktu aku TK. .
Dia membntuqu brdiri ktika aku jtuh. .
Membrikan snyumny yg lmbut dan matanya. .Tak kan prnah kulupa. .
Bgtu hangatt. .
Dia mngajarku brnyanyi lgu sblum makn. .
Yg slalu mlirikku ktika aku menunduk brdoa sblum makandd.,.
Dia kawanku,smasa Tk.
Dia masih ada hngga kini. .
Trimakasih untkmu!!
Sgala pngalamand indah yg kau brikand pdaqu..
Walaupn hal kcil bgimu tp menurtku adalh suatu keajaibn luar biasa. .
Krn smpai skrg aku masih mengingaddny.


**dan smasa Sd. .
Aku tag tahu pertma kali sd kls satu. .
Semuany mghndariqu.,
entah, . .!!
Waktu itu aku ank yg cengengg..
Stiap kali aku dpandg dgn wjah masamm 
aku slalu menangs dan kulaporkn kpda ibuku yg waktU it skaligs menjadi guru qu di sd. .
Anag2 menjauhi ku. .
Pernah aku tag mau ksekolah lagi krna hal itu. .
Tapi ibuku slalu memaksaku pergi. .
Hngga trkadang ibu tlat kskolah brsmaku 
karna aku yg kras kpala. . .
Tapi akhrnya aku menyadari kslahanku 
setlah smpat brknalan dgn temand sbngkuku. .
Dia pintarr. .
Kami slalu membnding2kan tlisan kami. .
Yang aku ingad 
aku mengejek tlisanny yg sngat bsar seprti kelereng. .
Hngga kami kelas enam 
aku iri mlhat tlisanny 
indah tiada tanding. .
Dialah temand sbangku ku smasa sd. .

*semasa sd. .
Aku tergolong sswa yg pntar(hngga skrang sih kyaknya;D)
bnyag lomba kcrdasan yg ku ikuti dan satu hal . .
Aku menjdi murid ksyangan pak guru.,
aku senang sekali !
Tp msh ada sj tmand yg blg aku smbong. .
Semua yg kudapatkn brkat ibuku saat itu. .
Tapi aku brhasil membktikan diriku. .
Setelah ibuku dipndahkan mengajar dskolah lain aku tetap saja bsa mendaptkan peringkt tiga bsar dikelas. .
Aku sangad bngga pada driku saat itu. .
Aku juga ingad seorang teman yg sangad menybalkand. .
Selalu mengejekku,
selama brsamany dSD mungkin hanya beberapa kali aku bicra n brtatap muka denganny 
itupun dengan wajah yg super cuek..
Dan skrang dia mash brsamaku ,
sempat menaksirku. .
Smasa SMA klas 1 . .
Tp bru aku tahu stlah aku klas 3. .Dia trbuka padaku..
(jujur. .Aku jg prnah suka dgn dia. .Saat kelas 1 sma)
hmmm..

dan smp...inilah masa dimana aku memulai kisah..kisah indah yang mungkin semua orang pernah rasakan !!dan indahh...sungguh indah..

Tawu tidak cinta itu datangnya darimana?
Hah..Semasa smp hal ini selalu jadi pertanyaan besar yang sulit qu jawab..
(maklum saja,masih kecil =))

.Terkadang saling pandang saja..Sudah menimbulkan rasa sayang..
Perhatian kecil pun begitu..
Perasaan suka yang malu malu diungkap menjadi beban pikiran..
Bahkan bertahun tahun dipendam,
tapi itulah asyiknyah..

.Smp kelas I..
Sangad ingn aku mengulangnya.
Terkadang aku membyangkan betapa indah pada waktu it..

6juli kalo tidak salah..
Aku ditempatkan dikelas 7.1 SMP neg.1 wotu,
luar biasa pada waktu it..
Lbh bnyak org asing daripada orang yg aq kenal wajahnya..
Dari berbagai sikap..
Sampai berbagai ras,suku,dan agama..
(haha..Lebay)

.Tapi tawu tidak ..
Hari pertama it..
Saya sangad akrab dgn teman sekelas saia semua..
Saya ingad mereka membantu saya memasang dasi yg benar..
Tbc . . .

Comments

Popular posts from this blog

insom melulu

efek PMS (1)